Garantieregistratie

    Wat is Garantie all-inclusive?
    Met de veelomvattende services van onze Garantie all-inclusive1 is uw nieuwe Festool-machine de eerste drie jaar geheel verzekerd en kunt u zich concentreren op wat er echt toe doet: uw werk. Opdat u van de diensten "Volledige reparatie gratis"2, "Vervanging bij diefstal", "Gegarandeerd originele onderdelen" kunt profiteren, moet u uw machine binnen 100 dagen na aanschaf/levering gratis registreren.
    Mijn nieuwe woonplaats bevindt zich in een ander land. Heb ik nog steeds recht op Garantie all-inclusive?
    Het aanbod en de servicemogelijkheden van MyFestool en van Garantie all-inclusive1 zijn afhankelijk van uw woonadres (niet van het land waarin u de machine heeft gekocht) en kunnen daarom van land tot land variëren. Welke servicemogelijkheden in uw land beschikbaar zijn, vindt u in de MyFestool-gebruiksvoorwaarden en in de garantiebepalingen op de betreffende website van uw land. Een overzicht van alle landen vindt u op www.festool.com na de keuze van het gewenste land.
    Zijn er kosten verbonden aan de registratie voor Garantie all-inclusive? 
    Nee, de registratie is voor u gratis. De enige voorwaarde: U moet uw machine binnen de eerste 100 dagen na aankoop voor Garantie all-inclusive1 registreren. Houdt u er wel rekening mee dat bij een diefstalafwikkeling kosten voor de eigen bedrage en in het geval van een reparatie overige kosten (bijv. vast bedrag voor ontsmetten van een H-stofzuiger) kunnen ontstaan.
    Hoe kan ik mijn machine voor Garantie all-inclusive registreren?

    De registratie voor de Garantie all-inclusive1 kan vanaf 01.01.2021 alleen nog door u als klant exclusief in MyFestool plaatsvinden. Houdt u er rekening mee dat uw dealer de registratie niet meer voor u kan overnemen. U kunt uw machine binnen 100 dagen na aanschaf/levering heel eenvoudig online registreren in uw MyFestool-account. U bereikt MyFestool via onze website of de Festool-apps.

    Registratie via de website:

    1. Meld u in uw MyFestool-account aan onder www.festool.nl/myfestool.
    2. Het formulier voor de garantieregistratie vindt u na aanmelding in uw persoonlijke MyFestool-domein onder "Machine registreren" of onder deze link: www.festool.nl/myfestool/garantieregistratie.
    3. Vul het formulier in volgende velden in: T.nr., S.nr. (u vindt deze gegevens op de bijliggende garantiekaart of op het typeplaatje van uw machine), aanschafdatum/leverdatum (u kunt hier maar één datum invoeren die max. 100 dagen na aanschaf/levering ligt.) Voer de datum in die op uw aankoopbon/leveringsbewijs is aangegeven). Upload uw factuur/leveringsbewijs (let op grootte en formaat van het bestand), voer optioneel de gegevens van uw dealer in en voltooi evt. uw gegevens.
    4. U heeft uw machine met succes geregistreerd en kunt op elk moment in het machineoverzicht het garantiecertificaat downloaden.

    Registratie via de Festool app:

    1. Of u gebruikt de Festool app (beschikbaar voor Android en iOS).
    2. Meld u daarvoor aan bij MyFestool.
    3. Scan de barcode van uw nieuw aangeschafte machine of scan de barcode op de garantiekaart bij uw machine of maak verbinding met een voor Bluetooth® geschikt gereedschap, fotografeer de factuur of het leveringsbewijs, upload deze en profiteer van de services van onze "Garantie all-inclusive".
    4. U heeft uw machine met succes geregistreerd en kunt op elk moment in het machineoverzicht het garantiecertificaat downloaden.
    Waarom moet ik mijn machine zelf registreren en waarom kan mijn dealer dat niet (meer) voor mij doen?
    Bij Festool gaan we serieus met gegevensbeveiliging om. Om die reden hebben wij besloten dat u de garantieregistratie voortaan zelf uitvoert en zodoende zelf over de verwerking van uw gegevens kunt beslissen. Daartoe hebben we sinds januari 2021 voor u de mogelijkheid gecreëerd om uw machines exclusief in MyFestool voor garantie te registreren. Zodoende beschermen wij u en uw persoonsgegevens tegen onbedoelde doorgifte aan ons, maar ook de handelspartner tegen gebrekkige omgang met uw gegevens en natuurlijk ook ons zelf tegen de onrechtmatige ontvangst van uw gegevens zonder uw toestemming. In MyFestool heeft u altijd de controle, niet alleen over uw persoonsgegevens, maar ook over uw Festool-machines.
    Hoe lang heb ik tijd om mijn gereedschap te registreren?
    U heeft 100 dagen na aankoop/levering tijd om uw machine voor Garantie all-inclusive1 te registreren.
    Wat heb ik voor de garantieregistratie nodig?
    U heeft hiervoor het onderdeel- en serienummer (T.nr. en S.nr.) van uw machine nodig en de aankoopbon/het leveringsbewijs en een MyFestool-account.
    Waarom is de upload van een factuur/leveringsbewijs bij de garantieregistratie noodzakelijk?
    De factuurupload is een van de voorwaarden om garantie te krijgen. Dat is ook in de garantievoorwaarden zo aangegeven. Volgens de garantievoorwaarden is een registratie binnen 100 dagen na aanschaf/levering mogelijk. Op een later tijdstip kan geen registratie plaatsvinden. Om de aankoop-/leveringsdatum te kunnen vergelijken is, zoals in de garantievoorwaarden aangegeven, de upload van een geldige factuur of een leveringsbewijs noodzakelijk. Op de factuur of het afleveringsbewijs zijn uitsluitend de gekochte Festool-machine en de datum van onze controle beslissend; andere gegevens zoals klantnummer, prijs etc. kunt u probleemloos onleesbaar maken.
    Ontvang ik een bevestiging van de registratie voor Garantie all-inclusive?
    Ja, u ontvangt een bevestiging per e-mail en kunt uw garantiecertificaat na aankoop op elk moment in uw MyFestool-domein inzien en ten behoeve van langdurige documentatie ook downloaden.
    Geldt Garantie all-inclusive voor alle producten van Festool?
    Garantie all-inclusive geldt voor alle machines van Festool en voor andere geselecteerde producten zoals accu's of oplaadapparaten. Of een product voor Garantie all-inclusive geregistreerd kan worden, ziet u aan de garantiekaart die in de Systainer of doos ligt. Daarnaast kunt u ook bij de beschrijving van onze producten op onze website terugvinden of registratie mogelijk is. 1
    Kan ik losse accu's/oplaadapparaten voor de garantie registreren?
    Accu's en oplaadapparaten zijn accessoires, maar zijn toch via onze Garantie all-inclusive1 gedekt. Accu's en oplaadapparaten kunnen niet via ons online formulier voor de garantie geregistreerd worden. In het geval van een garantieaanspraak hebben wij een kopie van uw aankoopbon als bewijs nodig.
    Ik heb de machine gekregen. Kan ik deze registreren?
    Voor de registratie voor de Garantie all-inclusive1 heeft u het originele aankoopbewijs/de leveringsbon nodig als bewijs. Bovendien moet de registratie uiterlijk 100 dagen na aankoop/levering plaatsvinden.
    Ik heb een gebruikte machine gekocht. Kan ik deze registreren?
    De garantieregistratie is uitsluitend voor machines bedoeld die bij een Festool-dealer zijn gekocht. Als de gebruikte machine al door de vorige eigenaar is geregistreerd en zich nog in de garantieperiode bevindt, kunt u bij ons een garantieovername aanvragen. Hiervoor heeft u een kopie van het garantiecertificaat of het referentienummer dat daarop staat nodig, daarnaast is een bevestigingsmail van de vorige eigenaar vereist waarin staat dat de machine aan u is verkocht.
    Ik kan mijn geregistreerde machine(s) niet vinden in het machineoverzicht. Wat nu?
    Normaal gesproken moet u alle voor garantie geregistreerde machine en de garantielooptijd in het machineoverzicht zien. Als een geregistreerde machine in het overzicht ontbreekt, heeft dat de volgende reden: Heeft u in het verleden een apparaat zonder een MyFestool-account geregistreerd of heeft uw dealer de machine voor u geregistreerd, dan ontbreekt de machine in het overzicht. Als een machine in het overzicht ontbreekt, kunt u contact opnemen met onze klantenhotline van Festool via ons contactformulier, zodat wij de machineregistratie naar uw nieuwe MyFestool-account kunnen overzetten.

    Volledige reparatie gratis

    Zijn er uitzonderingen waarvoor de service niet geldt?
    Ja, er zijn uitzonderingen. Daarbij gaat het om situaties die u zich beslist kunt voorstellen, zoals een machine die opzettelijk beschadigd of in een continu industrieel proces gebruikt is. Alle uitzonderingen vindt u in onze garantievoorwaarden.
    Waar kan ik aanspraak op maken als ik mijn machine niet voor Garantie all-inclusive heb geregistreerd?
    Als zakelijke gebruiker hebt u 12 maanden en als particuliere gebruiker hebt u 24 maanden recht op de wettelijke garantie. Dit geldt voor materiaal- en fabricagefouten die al bij de levering van ons product aanwezig waren. Slijtage is van de wettelijke garantie uitgesloten. Om deze reden moet u uw machine te allen tijde voor Garantie all-inclusive registreren. De registratie is voor u helemaal gratis! 1
    Krijg ik bij een reparatie een prijsopgave?
    Dankzij Garantie all-inclusive behoren prijsopgaven en facturen voor reparaties binnen drie jaar na aankoop tot het verleden.2 Enige voorwaarde: U moet uw machine binnen 100 dagen na aankoop voor Garantie all-inclusive registreren.1 Na afloop van de garantie ontvangt u op verzoek voor elke reparatie een prijsopgave.
    Welke onderdelen en defecten vallen onder deze service?
    Materiaal- en fabricagefouten inclusief alle reserve- en slijtageonderdelen (met name koolborstels, kogellagers, rubbermanchetten, accu's, accu-oplaadapparaten, sluitringen, vaste kabels en schakelaars) en de benodigde werktijd. Een overzicht van alle reserve- en slijtageonderdelen vindt u in onze reserveonderdelencatalogus. Alle in de kolom "Garantie" met "Ja" gemarkeerde onderdelen worden gratis vervangen.2

    Vervanging bij diefstal

    De termijn van 5 dagen is verstreken. Krijg ik toch een vervangende machine?
    Helaas niet! Wij kunnen u deze service alleen aanbieden als u zich aan onze termijnen houdt.
    Mijn machine is op de bouwplaats of uit mijn bus gestolen. Kom ik toch in aanmerking voor vervanging?
    Ook als het apparaat uit uw voertuig of op de bouwplaats is gestolen, ontvangt u binnen drie jaar na aankoop tegen een eigen bijdrage van € 125 netto (excl. BTW) een gloednieuw apparaat. Voor producten uit de productcategorie Power Station geldt een afwijkend eigen risico van  € 1.000 netto (excl. BTW).
    Zijn alle diensten van Garantie all-inclusive ook volledig van toepassing op mijn vervangende machine?
    Garantie all-inclusive is op uw vervangende machine van toepassing voor de resterende looptijd van de gestolen machine. Dat betekent dat als uw machine na bijvoorbeeld 2 jaar gestolen wordt, u voor uw vervangende machine nog één jaar gebruik kunt maken van de Garantie all-inclusive. De registratie voeren wij in dit geval voor u uit, en u kunt op elk moment uw nieuwe garantiecertificaat in uw persoonlijke MyFestool-domein inzien of downloaden. Omdat elke machine slechts eenmaal gebruik kan maken van vervanging bij diefstal, vervalt deze service voor de vervangende machine. 1
    Wat moet ik doen als mijn machine is gestolen?
    Het is belangrijk dat u zich aan de toepasselijke termijnen houdt. U moet na de diefstal van uw machine hiervan meteen aangifte doen bij de politie. Vervolgens laat u uw aangifte en garantiecertificaat binnen 5 dagen na de diefstal aan uw dealer zien. Nadat we uw geval gecontroleerd hebben, sturen we het nieuwe gereedschap naar uw dealer en kunt u het daar tegen een eigen bijdrage van € 125 netto (excl. BTW) of € 1.000 netto (excl. BTW) voor producten uit de productcategorie Power Station daar afhalen.

    Gegarandeerd originele onderdelen

    Ik heb een reserveonderdeel nodig. Wat moet ik doen?
    Om het juiste reserveonderdeel voor uw machine te vinden, moet u het specifieke machinetype en het onderdeelnummer weten. Deze gegevens vindt u direct op het vermogensplaatje op uw machine en in uw garantiedocumenten. Om een bepaald onderdeel te bestellen, kunt u contact opnemen met de klantenhotline van Festool onder Contact.
    Belangrijke aanwijzing voor het gebruik van reserveonderdelen:
    Let op: alle machines van Festool mogen omwille van de kwaliteit en veiligheid uitsluitend door erkende werkplaatsen worden gerepareerd. Wij raden aan om een opdracht tot reparatie direct aan ons te geven. De wet schrijft voor dat na elke opening van de behuizing een ‘veiligheidscontrole volgens DGUV-voorschrift 3 en 4 en richtlijn DIN-VDE 0701/0702’ uitgevoerd moet worden. Deze controle mag uitsluitend door een hiertoe gekwalificeerde elektricien worden uitgevoerd. Bovendien zijn er voor een correcte reparatie in vele gevallen speciale gereedschappen vereist. Elke aanspraak op garantie vervalt als de reparatie door een niet-erkende werkplaats of persoon uitgevoerd wordt. U wordt daarom uitdrukkelijk geadviseerd reparaties niet zelf uit te voeren.
    Zijn er na afloop van de gedurende 10 jaar gegarandeerde verkrijgbaarheid geen reserveonderdelen meer voor mijn machine?
    Voor veel machines hebben wij reserveonderdelen aanzienlijk langer dan 10 jaar op voorraad nadat het apparaat uit productie is genomen.
    Wat gebeurt er als een reserveonderdeel binnen 10 jaar niet meer verkrijgbaar is?
    Wij garanderen dat de reserveonderdelen nog minstens 10 jaar beschikbaar is nadat het apparaat uit productie is genomen. Als we deze belofte niet kunnen nakomen, ontvangt u gratis een nieuwe elektrische machine ter vervanging.

    Heeft u meer hulp nodig voor Garantie all-inclusive?

    Neemt u dan contact op met de klantenhotline van Festool onder Contact.
    1. Garantie all-inclusive geldt voor alle Festool-machines die binnen 100 dagen na aankoop zijn geregistreerd. De Festool-garantievoorwaarden zijn van kracht en kunnen worden bekeken op www.festool.nl/garantievoorwaarden.
    2. "Volledige reparatie gratis" geldt ook voor accu's en oplaadapparaten, maar niet voor overig verbruiksmateriaal en accessoires en zelf gedemonteerde machines, alsmede voor schade door ondeskundig gebruik, gebruik van niet originele onderdelen en als de machine continu aan sterke slijtage onderhevig is geweest.